Slow Yoga

Slow Yoga

traag

Slow Yoga is een therapeutische yogavorm met houdingen die heel toegankelijk en gemakkelijk aanpasbaar zijn. De yoga omvat zes sleutelprocessen en samen bevorderen ze je aandacht, lichaamsbewustzijn, zelfregulatie, stressbeheersing, veerkracht, zelfverwezenlijking en pro-sociaal gedrag.

Deze yoga past wonderwel onze dominante cultuur van steeds sneller, krachtiger, meer en heviger.

Ik heb er zelf heel veel aan gehad in moeilijke tijden. Tijden waarin ik behoefte had aan een ander ritme. Trager. Afgestemder. Intuïtiever.

waarom slow?

Slow yoga kalmeert je zenuwstelsel, verbetert de ademhaling en vergroot de verbinding tussen lichaam en geest. Het vermindert de spierspanning en fysieke pantsering. Slow Yoga werkt ook op je gemoed door het activeren van je aandacht, het verminderen van je emotionele reactiviteit en het verminderen van niet-helpende gedachten.

Slow yoga is bewust traumasensitief, dat betekent dat er maximaal rekening gehouden wordt met mogelijke triggering.
Het is een langzame, mindful yoga waarin je veel pauzeert.

Deze yogavorm is een holistische interventie die klassieke benaderingen kan aanvullen en verbeteren.

voor wie?

Slow Yoga is voor iedereen, zonder onderscheid naar leeftijd of fysieke conditie.
Het is in het bijzonder geschikt bij:

  • oververmoeidheid
  • depressie
  • angst
  • chronische pijn
  • traumaherstel
  • een moeilijke relatie met je lichaam

Deze yogavorm is echt niets voor jou als je op zoek bent naar een snelle, dynamische vorm van yoga.

wanneer?

Elke donderdag, 10 weken lang, komen we online samen van 9 tot 10 u.

Alle lessen worden opgenomen en je krijgt de opname.
Ik vraag je wel om de eerste les, 14 oktober, live aanwezig te zijn.