traag

Slow Yoga is een therapeutische yogavorm met houdingen die heel toegankelijk en gemakkelijk aanpasbaar zijn. De yoga omvat zes sleutelprocessen en samen bevorderen ze je aandacht, lichaamsbewustzijn, zelfregulatie, stressbeheersing, veerkracht, zelfverwezenlijking en pro-sociaal gedrag.

Deze yoga past wonderwel onze dominante cultuur van steeds sneller, krachtiger, meer en heviger.

Ik heb er zelf heel veel aan gehad in moeilijke tijden. Tijden waarin ik behoefte had aan een ander ritme. Trager. Afgestemder. Intuïtiever.

wat zeggen mensen?

Over de vorige reeks Slow Yoga:

Ik voel me zo rustig en ontspannen na de les, zo kalm. De hele dag was dat zachte en toch energieke gevoel bij mij, zalig

Mijn osteopaat zei me gisteren dat mijn spieren veel minder gespannen zijn! Ik voel duidelijk dat mijn schouders en nek veel beter aanvoelen. Ook pieker ik bijna niet meer. Geweldig hé!

Eerst vond ik het moeilijk, omdat de oefeningen niet intens zijn, ze lijken te gemakkelijk. Nu weet ik dat ik aan het leren ben om écht toe te staan dat de rempedaal wordt ingeduwd. Dat ik mag pauzeren, dat ik gewoon mag ‘zijn’.

Ik was vergeten hoe het voelde om kalmte in mijn lichaam te voelen en ik ben blij dat ik dat terug heb

waarom slow?

Slow yoga kalmeert je zenuwstelsel, verbetert de ademhaling en vergroot de verbinding tussen lichaam en geest. Het vermindert de spierspanning en fysieke pantsering. Slow Yoga werkt ook op je gemoed door het activeren van je aandacht, het verminderen van je emotionele reactiviteit en het verminderen van niet-helpende gedachten.

Slow yoga is bewust traumasensitief, dat betekent dat er maximaal rekening gehouden wordt met mogelijke triggering.
Het is een langzame, mindful yoga waarin je veel pauzeert.

Deze yogavorm is een holistische interventie die klassieke benaderingen kan aanvullen en verbeteren.

Slow yoga is

  • gericht op het creëren van veiligheid in het lichaam
  • expliciet ontwikkeld om balans te brengen in het zenuwstelsel
  • gemaakt om evenwicht te brengen in het autonoom zenuwstelsel door vooral te werken met de nervus vagus
  • heel traag, heel mindful, embodied

voor wie?

Slow Yoga is voor iedereen, zonder onderscheid naar leeftijd of fysieke conditie.
Het is in het bijzonder geschikt bij:

  • oververmoeidheid
  • depressie
  • angst
  • chronische pijn
  • traumaherstel
  • een moeilijke relatie met je lichaam

Deze yogavorm is echt niets voor jou als je op zoek bent naar een snelle, dynamische vorm van yoga.

wanneer?

Elke donderdag, 7 weken lang, komen we online samen van 9 tot 10 u.

Alle lessen worden opgenomen en je krijgt de opname.
Ik vraag je wel om de eerste les, 27 januari 2022, aanwezig te zijn op de Zoom als het je eerste keer Slow Yoga is.

begeleiding

Hey, ik ben Sigrid!

Ik ben al 16 jaar bezig met yoga en meditatie.
Ik geef Kundalini Yoga, Restorative Yoga en Slow Yoga.
Als psycholoog werk ik op trauma, angst en depressie en heb ik me gespecialiseerd in de mind-body connectie en de neuropsychologie.

Bio van Sigrid

prijs

Je bijdrage is 105 € voor 7 online lessen + alle opnames.

Is het betalen van je bijdrage in één keer moeilijk voor jou, contacteer me zeker, er is altijd een oplossing die voor iedereen goed voelt!

eerst proberen?

Natuurlijk. Hier kan je een proefles Slow Yoga volgen

data

We starten op 27 januari 2022 en onze laatste les is op 1 maart.
Het is geen les in de krokusvakantie.

1 Comment

  1. Kan je dan nu pas terug aansluiten als nieuwe lessenreeks start?
    Voor alle lessen zo veronderstel. Ik daar je altijd per 10 betaakd

Geef een reactie